28052017 Teknik træning

Ingen opvarmning eller udstrækning.
Jeg havde travlt inden arbejde, men kunne lige nå at klemme en træning ind.

3 set af dette:

  • 100 sjip
  • Clean (swing) E. S.  @ 12 kg * 10
  • Bump drill E.S. @ 12 kg * 10
  • Lockout drill E.S. @ 8 kg * 10
  • Jerk E.S. @ 12 kg * 3
  • Clean & Jerk E.S. @12kg * 5

Clean går bedre.
Også med venstre hånd, selvom den stadig er den sværeste.

Jeg øver mig på at lade kraften i bump drill komme fra lår og hofte.
Føler jeg jeg primært presser tæller den rep ikke.
Det svære i denne øvelse er at ende på tæerne – jeg er mere tilbøjelig til at lave et hop.

Lckout drill spænder godt i knæene – sikkert fordi jeg fra bump forsøger at presse mig under kuglen (ender med at stå med skæv vredet torso), gribe kuglen i strakt arm samtidig med jeg lander hårdt ned på hælene fra hoppet jeg lavede under bump drill.
Jeg var nød til at ryste benene og strække ud vha ribbe i set 2 pga stramhed i højre knæ.

Jerk samme historie.
Jeg har svært ved at indøve bevægelsen dip, tæer, dip, hæl.
Jeg går ud fra denne cirkulære bevægelse vil være mere skånsom overfor knæene end hoppet…?

Clean & jerk.
Clean går ok ifh til hvor ny den er for mig.
Jerk følger samme mønster som allerede skrevet.

Skriv et svar

