26052018 Test af nye øvelser

Forsøgte idag med de nye øvlser.

  • Led mob * 5 min
  • SJip * 250 rep
  • 1 arm swing E. S. @16kg * 10 rep
  • Cleans E. S. @12kg * 10 rep
  • Bump drill E. S. @12kg * 5 rep
  • Lockout  drill E. S. @ 8kg * 5 rep
  • Jerk E. S. @12kg  * 5 rep
  • Clean & Jerk E. S. @12kg * 3 rep

Cleans følte nettest med højre hånd, hvor kb faldt mere naturligt ned mellem benene.
Venstre var en mærkelig, unaturlig bevægelse i faldet nedad. Sikkert pga jeg er højrehåndet.
De “bumpede” mod begge underarme – ikke så det gjorde ondt men mest udtalt på venstre.

Bump drill drillede.
Det føltes som et simpelt hop og ikke som om vægten blev overført fra hoften. Det var armene der var på arbejde, selvom jeg forsøgte at holde kontakten mellem albue og hofte / mave.

Lockout drill – hvad pokker er nu det?
Jeg startede i posituren med kb og overarm vertikalt ud fra skulderen og gav et lille hop mens jeg forsøgte at grube den med strakt arm og lande på hælene.
Det føltes dog PÅ INGEN MÅDE, som et buk bagud i hoften. Mere som et almindeligt lille hop.

Jerk var svært, da den vel er en sammensætning af de to førnævnte.
Generelt føltes det som et enkelt lille hop, der endte ud med jeg greb kuglen i nogenlunde strakt arm og satidig med jeg landede med hælene, hvorpå jeg strakte mig op.

Clean & Jerk – tjaa….
En kombination af det hele gør det ikke lettere.

Jeg bad selv om det.
TGU var også svær i begyndelsen. Jeg kan bare ikke huske hvor lang tid det tog mig om at lære den .

Jeg gætter på der kommer et massivt behov for analyse af videoer med disse øvelser.

