21022017 Program B

Opvarmning:

  • Led mobilitet * 2 min
  • Sjip * 5 min
  • Warm up Circuit * 2 sets
    • Squat 16kg * 5 (denne er meget let efterhånden – vil det være ok at øge til 20kg?)
    • Halo 16kg * 5
    • Hip bridge * 10 (kan jeg lægge lidt vægt på denne? Den er ikke udfordrende og jeg har set nogle bruge en sandsæk. Sådan en har jeg ikke hjemme – kan andet bruges?)
    • Hindu push up * 5

Udenfor runde:

  • 1 arm swings 16kg * 10 rep – 5 sets

Skiftede hænder i luften. Gik fint, men der kom jo et lille ryk i siden idet jeg skiftede hænder. Ikke ubehageligt og jeg formoder det er normalt.
Er det nødvendigt at føre den frie hånd helt med frem foran torsoen når kuglen føres frem?
Mit bevægemønster  er at have hånden modsat kuglen under bagsving og fremad, men lade den stoppe ned langs kroppen mens kuglen flyver helt frem til vertikalt – selvfølgelig ikke ved håndskiftet.

Jeg har mod på at øge denne til 20kg, hvis du mener det er ok.

Program B (kortspil):

  • Heart 2-10: Hindu push up (svær – især sidst i spillet. Ved kort > 5 laver jeg 5 Hindu push up og forsøger at holde albuer ind langs kroppen, men det er tungt og jeg kommer ikke langt ned mod gulvet samt svajer let i lænden).
  • Diamonds 2-10: Suspended row
  • Spades 2-10: RFESS on each leg (use a bench that is lower than your knee) https://www.youtube.com/watch?v=MrjgQ85RJsQ
  • Clubs 2-10: Deadlift @2*20kg (FW har ikke 24kg, så lavet med lettere vægte istedet. Næsten bange for at nævne det da du forment så bare øger til 28kg ). 😉
    Kører deadlift med begge kugler mellem benene – det virker mere behageligt end på ydersiden af benene.
  • All kings, queens, jacks: rope skip x10 (har endnu ikke fået taget mig sammen til at lære high knee sjip så kører normale sjip. Er High knee mere krævende?
    Nyt sjippetov er behageligt og lettere at bruge men kabel tungere så langsommere at svinge samt mærkes mere i skuldre – ikke ubehageligt.)
  • Aces + jokers: TGU x1 e.s 12kg – Fin stil 🙂 Allerede forbedring ifh til i forgårs.

Jeg gennemførte kortspillet på 65 minutter, hvor jeg undervejs faldt i snak med en mand jeg nogle gange møder i centret samt bagefter rettede 2 hånds swings hos et par piger.
Det er sjovt at være i en position, hvor jeg kan se nogle fejl hos andre og selvom jeg er meget forsigtig med at hjælpe til bedre teknik kan jeg heller ikke helt lade være.
Det virker som om de fleste laver squat stilling eller butt slap. Pigerne løftede derudover også kb over hovedet.

2 thoughts on “21022017 Program B

  1. Andreas, yes, you can go to 20kg for warm up squats. Hip bridge, try the 1 leg variation or frog pumps for variation. https://www.youtube.com/watch?v=HyCiZVMMDW4
    it’s just about “priming” the muscles.
    swing: if your free arm is relaxed enough, it should swing up more or less, not stop halfway. Do not overthink it, do what feels most natural for you. When switching hands, bend the elbow a little just before you release the KB. Think of pulling the KB a little towards you. that way the KB will stay at the right distance and you will not have to reach out for it. Never try to save a bad move, let it drop and be out of the way 🙂 try to get it right with 16kg next time, then you may try with 20.
    Deadlift: correct, go heavier! use the variation that feels best for you.
    Skip: no normal skipping. try it or do the sprint drill without a rope. of course it’s harder!

    • I Will try the frig pump and the High knee jumps today.

      As for letting the kb drop… NOT an option! I train with people close by me, huge mirrors and Nice floor.
      Worst case scenario people get injuries and quite possibly i get expelled from the gym.

Skriv et svar

