06022017 Nyt Program A

  • Led mobilitet * 2 min
  • Sjip (normalt) * 5 min
  • Warm up cirquit * 2 sets
    • Squat 16kg * 5
    • Hip Bridge (5 sec) * 10
    • Halo 16kg * 5
    • Hindu push up * 5
  • Warrior ISO Hold 15 sec E.S. * 2 set (balance er en udfordring på venstre ben)
  • 30 min cirquit challenge:
    • 2 hand swing 32kg * 10
    • Press 16kg * 3 E.S. (det var tungt og teknikken ikke så god som 12 kg, men jeg kan lære det 🙂 )
    • Squat 28kg * 10 (forsøgte med 32kg til at starte med. 32 er ok men det bliver en lang, hård kamp med * 10 så enten 28kg * 10 eller 32 * 7-8)
    • Chop / Lift med rød elastik (jeg skal lige gense videoen for at sikre om det forreste ben er den side der skal arbejdes i eller omvendt – ellers ok øvelse omend kun hård i yderpositionen)
    • 1 arm row 28kg * 5 E.S.

= kun 4 runder, men jeg skyndte mig ikke frygteligt meget.
Squat og press var rigtig hårde og her kl 03 om natten kan jeg love for jeg kan mærke ømhed i mine overarme.
Hvor mange runder er det meningen jeg gerne skal tage indenfor de 30 minutter?

Alt i alt er jeg glad for programmet selvom jeg måske ikke kan tage den vægt / antal reps du lægger op til.
Øvelserne er lette at gå til og det er bestemt et program jeg kan lære indenfor kort tid + det egner sig godt til uge 7, hvor jeg får min datter herover og ikke kan tage i motionscenter, da det kun er elastikken jeg ikke har udstyret derhjemme til at udføre.

Advertisements

3 thoughts on “06022017 Nyt Program A

  1. Then go with 28kg for 2 weeks and see if you then can then squat 32kg.
    With the press, remember the forearm must be as vertical as possible while pressing. review the tutorial. A wrong set up means that the weight feels almost impossible to move.
    How many rounds? I do not know, but 4 sounds maybe a bit like a Sunday picnic 🙂
    So try for 5 next time, then 6. When you squat 32kg you might need longer rests again, so less rounds.

    • You said you aimed for strength rather than fatigue right?
      Just doing what you preach coach 😉
      Plus it is easier for me 🙂

      When squatting I inhale about 80% and exhale moaning on the way up. That is about the size of it, right?

      I am posting a video of the press for you to review.

      • Good!
        Nothing wrong with a Sunday picnic, as long it’s only on Sunday 😉 By that I mean that it’s fine to do 4 rounds on the 1st time, but you still want to challenge yourself on subsequent sessions. Without going amok and shooting for 6 rounds next time. Just take small steps in the progression.
        yes, sounds about right, exhale on the way up while bracing the core.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s