12012017 Program A (delvist)

Træning i dag – stadig kun delvist 😦
I dag var det dels pga tidspres inden arbejde og dels fordi jeg stadig ikke føler mig fortrolig med de første 3 øvelser i blok C 😦

  • Led opvarmning 2 min
  • Sjippetov 5 min (igen plast med håndtag – jeg er træt af vablerne efter stofrebet
    Her mangler jeg stadig at blive bedre – jeg får mellem 5 – 20 sving inden jeg snubler i snoren.
  • Warm up Circuit * 2 set
    • Squat 16kg * 5 rep
    • Hip bridge
    • Halo 16kg * 5 rep
    • Hindu push up * 5 rep
  • A * 5 set
    • TGU (fuld) med sko E. S. * 5 rep
    • Squat 32kg * 5 rep (benytter mig af 80% indånding samt udånding mens det er hårdt på vej op)
    • 2 hånds swing 28 kg * 10 rep
  • B1 * 3 set
    • Floor Press E.S. 12 kg * 6 rep
  • C4 * 3 set
    • Bottom up walk E.S. 12 kg * 15 skridt

Jeg burde have taget suspended sit back * 6 rep * 3 set med også, men havde ikke tid inden jeg skulle køre.
I morgen satser jeg på at gennemføre Program B og det bliver sikkert den sidste træning i denne uge hvis alt går som jeg håber, da der er lidt usikkerhed mht min datter og weekenden.

Jeg vil virkelig gerne snart føle mig hjemme i hele Program A – blok C er stadig et stort mysterium for mig.
Pallof press TRX er jeg næsten sikker på jeg laver forkert.
Deadbug w. mousetrap virker meget umulig pga jeg sveder så meget – og det vil ikke være populært at skifte trøje midt i en fyldt Fitness World sal i Januar 😉
Warrior ISO hold er faktisk en af dem jeg ufattelig gerne vil lære – men ikke rigtig kan komme i gang med det absolutte begynder stadie med.

 

5 thoughts on “12012017 Program A (delvist)

  1. Andreas, do not stress so much over the deadbug. Drop the elastic and concentrate on squeezing your lower back into the ground and stop when you feel technique deteriorates.
    Here is a better option for Pallof press. https://www.youtube.com/watch?v=pcz-4naUcd8
    I thought you were going to stop at fitness world, and were going to train at home. Since I see they have good elastics, do this version, or you can use the cable machine.

    Soon the 32kg squat will not feel so hard anymore.
    Next workout, for your swings, try alternating 28kg and 32kg if you feel confident about it. Otherwise wait a couple more sessions. No rush.

  2. Jeg er stadig glad for at træne med Leo og da træning har været centrum for vores venskab besluttede jeg mig for at blive i Fitness World. Om ikke andet kan vi starte træning samtidig og lige få en kop kaffe sammen først.

    Dejligt med Deadbug uden elastik og en lettere variant af Pallof Press. Jeg kan godt se ideen med kabel maskinen, men da det er en af de mest populære maskiner på etagen for de store, stærke folk (totalt Schwarzenegger typer) tror jeg jeg foretrækker elastikken istedet. Den røde??

    Jeg skal nok forsøge 32kg i swing.

    Forresten…
    32 kg er de tungeste KB FW har og der er kun en i competition model. Bør jeg spørge ledelsen pænt om de vil købe 36 og 40 kg eller kan du fremadrettet lave progression med færre kg?
    De fleste competition størrelser er ser med to stk startende fra 12 og op til 24 kg. Jeg kan ikke huske om det er 20 eller 24 der kun er en af dog.

    • OK, no problem.
      yes, start with the red one and walk away until you have the required tension.
      We can easily find ways with the KB that are there. no problem, but if they want to get a 36kg, why not?
      Do they have pairs with non competition KB?

      • Det bliver jeg nød til at se næste gang jeg kommer derop.
        Dem har jeg ikke kigget så meget på da de står i en stor rodebunke og jeg kun kan have en hånd i håndtaget så ingen 2 hånds sving.

  3. Jeg spørger centerlederen næste gang jeg ser hende.

    Hun er ret flink men skal have godkendelse til alle indkøb fra distriktslederen og jeg er meget tæt på at være den eneste der bruger KB.

Skriv et svar

