02012017 Program A (delvist)

Opvarmning

  • Led mobilitet * 2 min
  • Sjippetov * 4 min
  • Warm up cirquit * 2 set

Squat @ 16kg KB * 5 rep

Hip bridge * 5 rep (hvor lang tid skal denne holdes på toppen?)

Halo @ 16kg KB * 5 rep

Hindu push up * 5 rep

Blok A * 5 set

  • TGU (half) med et glas vand * 5 rep
  • Goblet squat @ 28kg KB * 5 rep (jeg forstår ikke forskellen på denne og den alm. squat i opvarmningen)
  • 2 hånds swing @24kg * 10 rep

Blok B * 5 set

  • Floor press @ 8-12kg KB * 6 rep E.S.
  • Suspended sit back row * 5 reps

Bedre kontrol over modsatte ben end det jeg stemmer i med under TGU. Forsøgte med et glas vand og overvejer at forsøge med en hel get up næste gang.

Floor press startede jeg de første 4 set med 8kg KB, men skiftede til 12 kg på sidste set.

Der er kun en enkelt KB i de størrelser i Fitness World, så jeg laver 6 rep på samme side og skifter til anden side.

Jeg kan mærke vigtigheden af at holde armen præcist over skulderen for at stabilisere kuglen og ikke belaste skulderen samt vigtigheden af kuglen ligger meget præcist rigtigt på min forarm, da det ellers bliver ømt, men ud over det har jeg svært ved at se ideen bag øvelsen. Det er jo ikke svært at rulle sig vha låret for at løfte 12 kg.

Suspended sit back row har jeg lidt besvær med at gennemskue i din video hvor slutter (øvelsen). Første par sæt var alt andet end pæne og den brænder virkelig i forarmene.
Gør jeg det rigtigt hvis jeg kopierer den måde den laves på i videoen nedenunder?

One thought on “02012017 Program A (delvist)

  1. Andreas, you think too much 🙂
    Hip bridge, lift hips in controlled tempo, lower in controlled tempo.
    Squats are the same in warm up and training session, except load must be heavier than in your warm up. Next time try 32kg. and try 28kg for swings.
    film me a TGU with cup each side so that I can check form.
    Floor press, if you can’t see the point in doing it, it is too light. remember it is too light if you easily can do 10 reps e.s. The other point, it is a floor press I wrote, not rolling floor press, so do not use the legs.
    sit back row, he stretches his legs fully otherwise it is the same. you start and finish each rep with straight arms, and the thighs and upper body making one line. if in doubt, film a video.

Skriv et svar

