28122016 KB swing teknik

Udgangspunkt for træningsprogram med Thierry.

Som jeg selv ser det svajer jeg for meget tilbage i ryggen under KB swing og har måske en smule butt slap men jeg synes jeg er blevet bedre til:

  • At bøje i hoften, fremfor at gå ned i squat stilling
  • At vente med hoftebøj til armene er længere inde mod torsoen
  • At drive KB frem med hoften istedet for med armene

Der er sikkert 1000 ting jeg fortsat skal rette på, men personligt har jeg det ikke helt skidt med dette.

Jeg svinger uden smerter i lænden og har fået mere fokus på teknikken efter jeg gik op til at bruge 24 kg kuglen.

Min favorit er stadig 30 sek arbejde – 30 sek hvile, hvor jeg får ca 17 rep men desværre kun 5 – 8 set, før jeg er nød til at holde en lang pause for at få vejret.

One thought on “28122016 KB swing teknik

  1. Indeed much better overall Andreas! you’re correct on all 3 points you wrote. Now you need to brace the abs as you swing up, and end up in one tall and lined up position. check your mail later on.

Skriv et svar

