Geocaching med Garmin Forerunner 305?

Idag tog jeg min 6 årige datter med ud til Lillebælt for at finde en af de skatte (geocaches) som SpejderSport har lagt ud sammen med Garmin.

Vi hyggede os gevaldigt med skattejagten selvom det stod temmeligt klart at GPS signalet til min mobiltelefon ikke var helt optimalt – en gang imellem mente den at vi svømmede midt ude i Lillebælt!
heldigvis var vi så heldige at møde en inkarneret geocacher, som hjap os lidt på rette vej med sin meget fine og meget dyre modtager 🙂

Jeg har her til aften siddet og set mig om efter en prisbillig GPS med fornuftig modtagelse og er kommet frem til Garmin eTrex H vil være udmærket.
Det sjove er at mit Garmin FR305 sagtens kan importere caches fra geocaching.com, selvom det ikke er beregnet til det formål.

Da hverken mit FR305 eller eTrex H har kort installeret kan jeg ikke se den store forskel imellem dem.

Nu har jeg plottet 3 caches ind på løbeuret og hvis jeg er i stand til at finde dem når efterårsferien er ovre og dagene ikke står i børnenes favør længere skal jeg da helt klart til at lege med løbeture efter caches 😀
Er jeg mon den eneste der har fået den skøre tanke?

Skriv et svar

