Suppe-sæsson!

Suppe sæssonen er over os!

Det er mørkt om morgenen, blæsende og forældrene har pakket sig selv og børnene, der ivrigt leder efter kastanjer, godt og grundigt ind.
Det er kort sagt suppe-sæsson – en af de tider jeg altid glæder mig til skal starte hvert år.

Igår havde jeg lovet at lave mad til vores undervisning ude i kirken og derfor var det oplagt at sætte suppe på menuen.
Jeg lod mig inspirere af opskriften fra hvadspiserkostvejlederenmon men tillod mig at blende champignonsene, da jeg ved det ikke er alle der bryder sig om svampe. Risene neddroslede jeg til et stort glas og valgte at bruge brune basmatiris fra min lokale grøntbiks.

De blendede champignons gjorde suppen temmelig meget mere mørk og ødelagde lidt den flotte farve men den smagte rigtig godt og selv pizza-mundene tog flere portioner 🙂

På Søndag er det min fødselsdag og jeg håber virklig jeg får den blender jeg har ønsket mig i fødselsdagsgave, så jeg kan lade de her kolde måneder stå i suppens og smoothiernes tegn.
Utroligt man kan håbe på inderligt på en køkken-dims. Min mandlighed har det ikke helt godt med at minde så meget om Kirsten Huttemeyer.

Skriv et svar

