Ruten du har drømt om

På det seneste har jeg løbet en del efter det er blevet mørkt.
Dels fordi jeg gerne lige vil hjem fra arbejde og slappe af et par timer inden jeg begynder at tænke på at tage løbeskoene på og dels fordi jeg skal vænne mig til efteråret er kommet og det er kulsort allerede kl. 19:30 om aftenen.

Det med at løbe i mørket virker sjovt nok afslappende på mig.
Der er dage hvor det nærmest provokerer mig med stilheden og ensomheden og driver mig fremad men oftest er det alene-tid. Det er min mulighed for at slappe af i kroppen og lade op til næste dags udfordringer.
Derfor kobler jeg tit hjernen fra eller bare dvæler ved de ting jeg ikke har givet mig tid til i hverdagen men som alligevel har gjort indtryk på mig.

I aften havde jeg ikke den store motivation til at løbe. Det var en tur der skulle køres igennem på automatikken. Jeg har løbet ret hurtigt de sidste par uger og har desuden øget min træningsmængde og jeg kunne mærke halsen var begyndt at værke en smule.
Uden at vide det løb jeg pludselig på en rute som jeg har siddet og leget med på computeren et par gange men været usikker på om jeg kunne gennemføre, da den er en smule længere end jeg normalt løber.

Tempoet blev sænket med ca. 20 sekunder pr. km ifh til mit normale 10km tempo og jeg nød at sætte mig for at jeg ville gennemføre ruten nu jeg åbenbart var kommet igang med den 🙂

Sker det også  nogle gange for jer at i ender med løbe ruter som i egentlig ikke havde sat jer for inden i startede turen eller er jeg den eneste der nyder at være så blank oppe i toppen?

Skriv et svar

